T: +386 (0)4 620 02 30
E: info@dopustek.si
Sledite nam: Facebook
Tudi tukaj: Instagram

Trajanje potovanja in rezervirana oskrba
Prvi in zadnji dan potovanja sta namenjena prihodu v letoviški kraj in odhodu iz letoviškega kraja, s tem povezanimi prevozi in nastanitvijo. Ura odhoda je lahko tudi popoldanska oziroma večerna, ura vrnitve pa tudi jutranja. V vsakem primeru se dan odhoda in dan vrnitve štejeta kot dneva potovanja.

Hotelir pri prihodih v poznih večernih urah ni dolžan potniku postreči večerjo, enako velja za zajtrk pri odhodih v zgodnjih jutranjih urah. Rezervirana oskrba velja samo med vašim bivanjem na destinaciji, in sicer od trenutka, ko se prijavite na recepciji, do trenutka, ko se odjavite.

Prtljaga
Po določilih posameznih letalskih prevoznikov ima potnik pravico do brezplačnega prevoza določene teže prtljage, za vsak presežen kilogram dovoljene teže prtljage pa mora potnik na kraju samem doplačati. Otroci do 2 let nimajo pravice do brezplačnega prevoza prtljage. Prevoz živali in posebne prtljage, kot so kolo, srf, oprema za golf itn., se plača dodatno, po navadi ob odhodu neposredno na letališču oz. na kraju samem. Prevoz živali in te prtljage je treba najaviti že ob prijavi, prevoznik pa si zaradi omejitve zmogljivosti vseeno pridržuje pravico do zavrnitve prevoza živali oz. te prtljage. Vse stroške oziroma škodo, ki bi zato nastala, nosi potnik sam. Ob prijavi je treba najaviti tudi prevoz vseh predmetov, katerih prevoz v ročni prtljagi je sicer prepovedan, razen če jih potnik potrebuje zaradi nujnih zdravstvenih razlogov, npr. insulinske injekcije.

Organizator ne prevzema nobene odgovornosti za izgubljeno ali poškodovano prtljago. Prijave izgubljene ali poškodovane prtljage potnik sam naslovi na prevoznika ali hotel. Pri letalskem prevozu je za prtljago odgovorna izključno letalska družba na podlagi predpisov, ki veljajo v mednarodnem letalskem potniškem prometu. V primeru izgube prtljage potnik izpolni obrazec PIR letalske družbe, ki je opravila prevoz, ter izpolnjenega preda predstavniku letalske družbe, en izvod pa obdrži zase. Na podlagi obrazca mu letalska družba izplača odškodnino po predpisih, ki veljajo v mednarodnem potniškem prometu.

Organizator prav tako ne odgovarja za krajo ali poškodovanje prtljage ali drugih osebnih stvari, dragocenosti in dokumentov iz nastanitvenih objektov (priporočamo najetje sefa) ter prevoznih sredstev (letal, avtobusov, ladij).

Sobe
Če potnik pri rezervaciji ni doplačal sobe s posebnimi značilnostmi (pogled na morje, balkon, udobje, lega – orientacija, določeno nadstropje ...), bo nastanjen v eni od sob, ki so uradno registrirane za izdajanje gostom v nekem hotelu. Slike sob v so le primeri. Razdelitev sob je v pristojnosti hotelirjev. Organizator potovanja na to ne more vplivati, potnikove želje lahko posreduje naprej, ne more pa zagotoviti, da bodo tudi izpolnjene. Pri nastanitvi v enoposteljni sobi mora potnik upoštevati, da po navadi ne ustreza standardu dvoposteljne sobe, da je majhna in ima slabšo lego.

Pri nastanitvi treh ali več oseb v isti sobi ali studiu mora potnik upoštevati, da gre največkrat za dvoposteljno sobo oz. dvoposteljni studio s pomožnim ležiščem, zato nastanitev dodatnih oseb običajno ne ustreza standardu nastanitve ostalih dveh oseb. Po navadi gre za kavč ali zložljivo posteljo, ki po velikosti in udobju ni enaka navadni postelji. Potnik naj tudi upošteva, da zložljiva postelja omeji gibanje v sobi.

Po mednarodnih običajih in pogodbah s hotelirji poteka izmenjava sob med 12. in 15. uro, zato je treba ne glede na uro poleta sobo zapustiti do 12. ure oz. se lahko vanjo vselimo šele ob 15. uri. Nekateri hoteli glede na zasedenost včasih ponujajo možnost podaljšanega bivanja, za katerega pa se potnik dogovori in plača sam na kraju samem. V številnih nastanitvenih objektih ponujajo ob prihodu oz. odhodu možnost, da prtljago odložite v poseben prostor ali na označeno zbirališče, vendar vedno na lastno odgovornost.

Gostje, ki se prijavijo na “last minute” in razne druge akcije, se morajo zavedati, da bodo sicer dobili sobe v skladu z opisi v konkretni akciji, vendar bodo po navadi to najslabše sobe v hotelu. Hotelir ima namreč vedno nekaj gostov, ki so aranžma plačali po kataloški ceni, in razumljivo je, da bo njim dal prednost. 

Tripadvisor, Booking.com, Zoover, Holidaycheck …
Preden se odločite za neko destinacijo oziroma nastanitveni objekt je priporočljivo, da najprej pobrskate po internetu in se seznanite z mnenji gostov, ki so tam že bili. Glede mnenj gostov o nastanitvenih objektih so trenutno najbolj uveljavljene spletne strani Tripadvisor, Booking.com, Zoover ter Holidaycheck. Tam najdete oceno za skoraj vsak nastanitveni objekt oziroma za posamične sestavine njegove ponudbe. Vendar je treba na te ocene, tako dobre kot slabe, gledati kritično in zadržano. Najprej je pomembno, na podlagi koliko mnenj je bila ta ocena izračunana in koliko gostov je v opazovanem obdobju sploh počitnikovalo v izbranem nastanitvenem objektu. Nadalje je treba vedeti, da imajo različni narodi različne potovalne navade in ni nujno, da je tisto, kar je všeč npr. Nemcem, Britancem ali Nizozemcem, všeč tudi Slovencem, Italijanom ali Avstrijcem. Na koncu pa se je treba predvsem zavedati, da so vse ocene relativne, odvisne predvsem od tega, kaj je bilo posameznemu potniku obljubljeno in koliko je plačal za konkreten nastanitveni objekt. 

Promo, economy, low cost
Nekateri hoteli ponujajo tudi sobe, ki so cenejše od standardnih. Včasih to naredijo le zaradi trženjskih razlogov, včasih pa gre dejansko za sobe, ki so na nek način slabše, mogoče manjše, brez balkona, s slabšim pogledom, s slabšo lego, bolj hrupne, bolj vroče ipd., zato jih ne priporočamo zahtevnim potnikom.

Razdalje

Razdalje, navedene pri opisih posameznih nastanitvenih objektov, so informativne in približna ocena oz. zračna razdalja. Kjer smo razdaljo podali v času hoje, smo upoštevali, da povprečna oseba prehodi 1 km v 10 minutah. Zemljevidi niso vedno v merilu in so le osnovno vodilo. Nadalje upoštevajte, da smo pri posameznih nastanitvenih objektih napisali, da ležijo ob plaži, kar ne pomeni, da bodo gostje kar iz svoje konkretne sobe stopili naravnost v morje, ampak pomeni to, da hotelski kompleks oz. parcela hotela leži ob plaži, konkretna soba posameznega gosta, če gre npr. za velik hotelski kompleks z velikim vrtom, bazeni, športnimi igrišči, pa je lahko tudi nekaj sto metrov od plaže.

Recepcija
Skoraj vsi nastanitveni objekti v naši ponudbi imajo recepcijo, vendar pa vsaka ne dela vedno 24 ur na dan. V manjših hotelih ali penzionih se lahko zgodi, da bo recepcija odprta samo ob nekaterih urah.

Prehrana
Vedno več hotelov se odloča za obroke v obliki bifeja. Tovrstna oblika strežbe ima prednost, da si lahko izberete in sestavite obrok, ki odgovarja vašemu okusu. Pomanjkljivost take strežbe pa je, da imajo jedi nekoliko nižjo temperaturo. V južnih deželah pripravljajo jedi z oljčnim oljem. Drugačne jedi in načini priprave lahko pri nekaterih ljudeh povzročijo želodčne težave, zato vam priporočamo, da še zlasti prve dni ne pijete nobenih pijač z ledom, se izogibate neopranemu sadju in zelenjavi, prav tako pa ne hodite s polnim želodcem v morje in na plažo. Tudi vode iz pip v južnih deželah po navadi ni priporočljivo piti.

Kontinentalni zajtrk: navadno je sestavljen le iz masla, marmelade, kave, čaja in kruha oziroma žemljic. Večinoma ga strežejo, lahko pa je tudi kot bife. 

Obogaten kontinentalni zajtrk: običajno je možen v dveh oblikah. Lahko je kontinentalni zajtrk, pri katerem je vsak dan na voljo še npr. ena vrsta salame ali/in sira ter morda še sadni sirup. Lahko pa je kontinentalni zajtrk tak, da mu vsak dan dodajo kaj drugega, npr. en dan trdo kuhano jajce, drugi dan nekaj rezin sira, tretji dan jogurt itd. Lahko ga strežejo, lahko pa je tudi bife. 

Ameriški zajtrk: običajno je sestavljen vsaj iz masla, marmelade, čaja, kave, mleka, kruha, žemljic, salame, sira, sadnega sirupa, jajc, jogurta, sadja ali kompota. V nekaterih objektih je bolj bogat in raznovrsten, v drugih manj. Večinoma je bife, lahko pa ga tudi strežejo. 

Večerjo strežejo: običajno imate na voljo en meni ali dva, sestavljena iz predjedi, glavne jedi in sladice. 

Samopostrežna večerja: večerjo gremo iskat sami za t. i. švedsko mizo, kjer je običajno možnost izbire med vsaj dvema predjedema, dvema glavnima jedema in dvema sladicama. Glavno jed in včasih tudi predjed ali/in sladico nam navadno delijo kuharji oziroma natakarji, tako da vse stvari niso vedno količinsko neomejene.

Bife večerja: večerjo, ki je količinsko neomejena, gremo iskat za bolj ali manj bogato in raznovrstno obloženo mizo, kjer si sami izbiramo, kaj in koliko bomo jedli. 

Polpenzion pomeni, da imajo gostje med bivanjem v hotelu zajtrk in večerjo. Pri tem se ne šteje koliko zajtrkov in koliko večerij bodo imeli, ampak velja pravilo, da imajo zajtrke in večerje od trenutka, ko se prijavijo na recepciji, do trenutka ko se odjavijo. 

Pri večerji je v hotelih višje kategorije običajno potrebna ustrezna garderoba (dolge hlače za moške). Predvsem v glavni sezoni, ko so objekti polno zasedeni, se lahko zgodi, da bo ob prihodu v restavracijo gneča. Hotelirji se uspešno trudijo preprečiti čakanje s t. i. sittingom in obroke organizirajo ob različnih urah, kar pomeni, da vam ob prijavi v vaš nastanitveni objekt dodelijo prihod na večerjo vsak večer ob istem času, npr. ob osmih zvečer. 

V hotelskih objektih ni zaželeno, da se v sobe prinaša hrana in pijača, nakupljena v trgovinah. Če vas hotelir pri takem dejanju zaloti, lahko pride do precejšnjih nevšečnosti. 

Kuhinjska niša, kuhinjski kotiček, kuhinja
Kuhinje v studiih ali apartmajih največkrat niso opremljene, kot smo vajeni doma, in so večinoma primerne za pripravo manjših obrokov ali nekaj malenkosti. Temu primerno je tudi kuhinjska oprema bolj skromna. Če si boste pripravljali posebne obroke (alergije, diete), vam svetujemo, da si najnujnejše pripomočke prinesete s seboj. Sicer pa smo vam različne možnosti kuhanja v posameznih nastanitvenih objektih skušali predstaviti tako, da smo pri njihovih opisih sistematsko uporabljali termine, kot so kuhinjska niša, kuhinjski kotiček in kuhinja.

All inclusive

Obseg vključenih storitev je naveden v opisu posameznega hotela, sama kakovost pa je odvisna predvsem od destinacije, kategorije hotela in seveda cene. Ure in mesta, kdaj in kje so katere storitve na voljo, so zgolj informativne narave, saj so sezonsko in vremensko pogojene. Tudi v hotelih s ponudbo all inclusive je mogoče koristiti dodatne storitve, ki niso vključene in jih je treba doplačati na kraju samem. All inclusive storitve se lahko koristi od prijave (check in) do odjave (check out) na recepciji. Neizkoriščene storitve se ne izplačajo. Gostje, ki koristijo all inclusive, bodo večinoma morali na rokah nositi posebno plastično zapestnico.

Čiščenje, menjava brisač in posteljnine
Čiščenje, menjava brisač in posteljnine so za posamezne nastanitvene objekte določeni z lokalno zakonodajo glede na tip in kategorijo nastanitvenega objekta. Načeloma za hotele velja, da je čiščenje vsaj šestkrat tedensko, menjava brisač trikrat in menjava posteljnine dvakrat tedensko. Pri drugih tipih nastanitve smo pogostost čiščenja, menjave brisač in posteljnine omenili v opisu posameznega objekta. Pri tem je treba vedeti, da se v število čiščenj, menjave brisač in posteljnine seveda šteje tudi čiščenje, menjava brisač in posteljnine na dan prihoda.

Kopalne brisače
Dandanes je običajno, da so v hotelih višje kategorije proti plačilu gostom skoraj vedno na voljo tudi kopalne brisače, zato tega v opisih posameznih hotelov nismo posebej navajali. Kopalne brisače smo pri opisu posameznega hotela omenili le takrat, ko so brezplačne. Vendar je tudi v primeru brezplačnih brisač, v nekaterih hotelih vsako menjavo brisač potrebno plačati, poleg tega pa je običajno vedno potrebno tudi plačilo neke varščine, ki jo sicer ob vrnitvi brisač vrnejo.

Športne dejavnosti 
Večinoma so dejavnosti za prosti čas v bližnji okolici ali na plaži, navedene pri opisu hotelov, v pristojnosti majhnih neodvisnih lokalnih ponudnikov. Prosimo, upoštevajte, da za to ponudbo niti organizator niti hotel ne moreta prevzemati nobene odgovornosti. Upoštevajte tudi, da so nekateri športni rekviziti in igrišča drugačni od naših in ne odgovarjajo našim standardom. Prav tako se ponudba športnih dejavnosti lahko prilagaja sezoni, tako da je mogoče, da je v pred- in posezoni nekoliko omejena, v glavni sezoni pa so zaradi prevelikega povpraševanja nekatere naprave in aparature velikokrat zasedene. Pri izposoji čolnov ali srfov je treba običajno predložiti katerega od dokumentov. Pri nastanitvenih objektov, kjer ponujajo brezplačno igranje tenisa, to seveda velja le za igranje podnevi, če želimo tenis igrati zvečer, pod reflektorji, pa je za to praviloma potrebno doplačati. 

Mrčes
Glede na podnebne razmere je mrčes na destinacijah nekaj običajnega. Invazijam teh nepriljubljenih živali se najlažje izognemo, če v sobah ne puščamo nobene hrane (drobtine, ogrizki …) in predvsem pri komarjih ponoči ne odpiramo oken pri prižgani luči. Verjetnost, da boste naleteli nanje, pa je odvisna od vremenskih vplivov in mnogih okoliščin, ki jih ni mogoče predvideti. Priporočamo vam, da s seboj na potovanje vzamete sredstva proti mrčesu.

Dostop do interneta
Pri opisu posameznega nastanitvenega objekta je jasno navedeno, kje hotel ponuja WiFi. Lahko je to samo v skupnih prostorih, večinoma v dnevnem prostoru okrog recepcije ali pa v celotnem objektu, tudi v sobah. V nekaterih hotelih pri katerih smo napisali, da je WiFi samo v skupnih prostorih imajo sicer WiFi tudi v sobah, vendar se hotelirji k temu nočejo pisno zavezati, ker običajno signal v vseh sobah ni enako močan in so imeli v preteklosti s tem slabe izkušnje. Sicer pa je treba vedno vzeti v obzir, da je kakovost sprejema v južnih deželah večinoma različna, slabša kot pri nas v srednji Evropi in velikokrat tudi motena. Kar se tiče plačila, pa je dostop do interneta, če ima hotel internetni kotiček ali WiFi, vedno plačljiv, razen če je izrecno navedeno, da je brezplačen. 

Napitnina
Pri dobro izvedenem servisu ali če potrebujete malce več, naj vam ne bo odveč nagraditi receptorja, natakarja, snažilke, predstavnika, … z napitnino. Že res, da vsako storitev načeloma itak plačamo, pa vendar bodo nekaj majhne pozornosti, izraza hvaležnosti, vsi veseli. Pri nekaterih poklicih oz. v nekaterih deželah je napitnina za marsikoga včasih tudi edini vir dohodka. 

Dokumenti in druge vrednosti
Pred odhodom si fotokopirajte potne liste in ostale dokumente, ki jih boste vzeli na dopust. Hranite jih ločeno od izvirnikov. Tako vam bodo ob morebitni izgubi prihranjeni nekateri zapleti in problemi. Dolgoprstnežev nikoli ne manjka, še zlasti ne v turističnih središčih, zato bodite pozorni na svoje vrednosti. V nobenem primeru ne puščajte dokumentov in drugih vrednosti v avtu, še zlasti ne na vidnem mestu. Prav tako ne nosite s seboj na plažo večjih vsot denarja in dokumentov ter ne puščajte sob odklenjenih. Svetujemo vam najem sefa, čeprav gotovina v sefu ni zavarovana. V primeru izgube ali kraje se obrnite na naše predstavnike. Čeprav za izgubljene, pozabljene ali ukradene stvari ne odgovarjamo, si bomo prizadevali, da izgubljeno najdemo oz. da vas v primeru kraje napotimo na prave ustanove. Za uveljavljanje kraje pri zavarovalnici je treba imeti zapisnik lokalne policije o dogodku. 

Če bo vaš otrok do 15. leta starosti odšel na potovanje brez vašega spremstva, bo potreboval poleg potovalnega dokumenta še vaše dovoljenje, ki ga izda in potrdi pristojna upravna enota.

Fortuna/Ruleta/No name hotel
Nastanitev, rezervirana po ponudbi Fortuna/Ruleta/No name hotel, ne zagotavlja nastanitve v imenovanem objektu, ampak v neznanem objektu rezervirane nacionalne kategorizacije. Razen destinacije, kategorije in vrste storitve se navadno ne obljubljajo nobene druge storitve in tudi niso del pogodbe o potovanju. Razporeditev po hotelih se v skladu s prostimi kapacitetami običajno opravi šele ob prihodu na ciljno letališče. Destinacija je določena s ciljnim letališčem, pri čemer nastanitev ni zagotovljena v kraju letališča, ampak v enem od počitniških območij v okolici. Posamezni potniki oziroma skupine potnikov so lahko v istem terminu nastanjeni v različnih nastanitvenih objektih, v različnih počitniških območjih, čeprav so vsi plačali enako ceno.

Napake na spletnih straneh
Zaradi vnosa velikega števila podatkov ter nenehnih sprememb cen posameznih aranžmajev (sploh first ter last minute ponudb) se na naši spletni strani lahko pojavijo kakšne napake, predvsem pri številkah oziroma cenah. Cene bomo poskusili čim bolj pogosto ažurirati.

 

Koristne povezave:

O nas

O nas
Kontakt z nami

Zimsko - Pomladni Delovni čas:

  • Ponedeljek: 9.00-17.00
  • Torek: 9.00-14.00
  • Sreda: 9.00-17.00
  • Četrtek: 9.00-17.00
  • Petek 9.00-14.00
  • Sobota, Nedelja, Pazniki: Zaprto

Kontakt z nami

Turistična agencija Dopustek
Ulica Jule Vovk Molnar 4, 4260 Bled

M:+386 (0)4 620 02 30
E:info@dopustek.si